Založ si blog

Dá sa čas spomaliť?

Drahí priatelia,

čas beží ako splašený kôň, s vetrom o preteky. Nestíham sledovať, kam sa tak ženie. Prekročili sme hranicu prvého mesiaca na Malte, hranicu polovice nášho pobytu a ani sa nenazdáme, bude tu druhý mesiac a potom cesta domov. Zostáva nám 27 dní. Keď to spomeniem Romi, len sa na seba so smútkom v očiach a krútime hlavami. Kedy? Ako? Dá sa s touto epidémiou niečo robiť? 

Vecou je, že toto leto máme práce habadej. Pravidelne okolo 60 hodín týždenne, každý deň sledujeme o akom čase začíname. Ani sa nenazdáme a je tu ďalší týždeň, iný rozvrh. A ďalší, a ďalší. Týždne utekajú ako dni. Navyše, je nám tu príliš dobre, vtedy čas plynie rýchlejšie. Naozaj si to užívame, prácu, aj občasné voľno. V práci vie byť naozaj zábava. Veľa sme sa naučili z oblasti  cateringu, o situácií vo svete aj v živote. Robiť čašníka či čašníčku je veľmi fajn, ale vnímame to len ako sezónnu prácu. Keď chce mať človek rodinu a deti, rozhodne potrebuje inú prácu. Teda aspoň tu. Jedno voľno, aj to v pracovný deň, by mu na rodinu nestačilo. Viem to aj z rozprávania môjho 27 ročného kolegu Miloša zo Srbska. Je tu už 6 rok a to posledný. Počíta dni, kedy pôjde domov. Dnes je to presne 42. Stačilo. Jeho život nie je organizovaný a už nezvláda ani neustále sa sťažujúcich, pravidelných zákazníkov. Tak ich vidí on, pracovná demotivácia. A ja mám vďaka tomu zas raz klienta na zlepšovanie mojich zručností part-time psychológa. Povedal, že mi napíše recenziu. Neviem, prečo vždy a všade skončím pri pomáhaní človeku s jeho vnútornými problémami. Faktom však zostáva, že ma to napĺňa a neskutočne teší, vidieť zmeny v živote daného jedinca. Takže pritom asi aj zostanem. Zrejme niečo v tom zmysle zo seba vyžarujem. Čiže keby ste chceli, kľudne mi napíšte. Online poradňa u mňa tiež funguje. No poďme späť k Malte.

Momentálne je tu s nami Romankin ocko. Nevie anglicky, no každý deň nás prekvapí, čo nové sa naučil. Keď si chce ísť kúpiť zemiaky, vyhľadá si preklad a ide do obchodu. Potom nám uvarí obed. 🙂 Dokonca vie už povedať aj celé vety, napríklad Do you like cats? – jemu naše mačky veľmi po chuti nie sú. Nečudujem sa mu. Nie každý strpí v dome, v ktorom on sám obeduje, spí a trávi svoj čas, štyri gigantické mačky. Nie sú predsa vzduch, ich stopy vidno všade. (Tým nemyslím odtlačky labiek, tie majú čisté, keďže sú stále len dnu. Väzňani vlastnej panej.)

Teraz nás chodí do práce navštevovať slovenská maminka s 11-ročným Maťkom. Stretla som ich najskôr v inom bare, no neprihovorila som sa a oni potom náhodne prišli do našej reštaurácie. Áno, Malta je veľmi malá. Od chlapcových štyroch rokov s teta cestuje po svete. Navštívili spolu Londýn, Paríž, Mníchov, Hamburg, Amsterdam, Madrid, Bangkok, Filipíny, Dubaj a iné časti Európy, Ázie či Afriky. Cestovateľskí parťáci. Tento rok trávia päť týždňov na Malte, Maťko je na kurze angličtiny. Na to, že má 11 rokov je veľmi šikovný. Určite sa v živote nestratí. A navyše má dobré srdiečko. Spolu pochodili snáď celú Maltu. O čom môžem ja len snívať. Avšak! Za tento týždeň sa mi podarilo až dvakrát uniknúť zo Sliemy- mesta, v ktorom bývame a v ktorom je naša práca. Bolo to prvýkrát za môj pobyt tu. V pondelok Paradise bay na severe (určite si vyhľadajte v googli) a v stredu Comino, ostrov, ktorý som tu už kdesi určite spomínala. Hoci doteraz som ho vždy spomínala len ako najmenší ostrov z trojčlenného komplexu ostrovov Malty, na ktorom žije 7 obyvateľov, majiteľov hotela. Od včera sa môj citový vzťah k nemu zmenil. Bolo tam nádherne! (Pripojím fotku.) Áno, bolo tam milión turistov na metri štvorcovom, no tá voda v zálive a celkový dojem – už chápem, prečo ho volajú záliv Modrá Lagúna. Je to naozaj nádherná časť sveta, ktorú sa oplatí aspoň raz za život vidieť.

Myslím, že tu by som mala skončit, pretože čoskoro idem do roboty a motivácia na záver je vhod. Určite navštívte Comino, naozaj.

Zatiaľ sa majte krásne, užívajte leto a snáď sa Vám ešte raz pred odchodom ozvem.

Vaša Sisa =^-^=

13835443_10205071506266092_28441265_o

Miesto, kde deti môžu byť deťmi

19.04.2024

Božie cesty sú nevyspytateľné a mám pocit, že v Ugande to platí viacnásobne. Počas môjho šesťmesačného pobytu v Ugande minulý rok sa mi s Božou pomocou podarilo rozbehnúť jeden nový pekný projekt—detský domov, v ktorom môžu vyrastať opustené deti a siroty, ktoré nie sú HIV pozitívne. Takých je tu tiež veľa. Nízka gramotnosť a nedostatok vzdelávacích [...]

Môže EduPage fungovať v Ugande?

09.04.2024

Školský systém EduPage netreba slovenskému publiku asi špeciálne predstavovať. Známy je najmä medzi učiteľmi, žiakmi a ich rodičmi. Niektorí ho chvália, niektorí naň nenachádzajú pekného slova, no pri oboch si treba uvedomiť, že softvér môže byť len tak dobrý alebo len tak zlý, ako sa ho rozhodneme používať. Podobnými slovami som sa snažila ukončiť dvojdňové [...]

Sviatky Veľkej noci po ugandsky

02.04.2024

Milí priaznivci našich ugandských dobrodružstiev, skutočnosť, že sa vám opäť prihováram na tomto blogu, znamená len jedno. Do Ugandy som sa vrátila hoc len dočasne, ale s obrovskou radosťou v srdci. Moja agenda je tentokrát úplne odlišná, avšak o tom možno porozprávam v inom článku. Fantastické je, že sa do Ugandy vrátila aj Janka, opäť ako dobrovoľníčka [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 94
Celková čítanosť: 206013x
Priemerná čítanosť článkov: 2192x

Autor blogu