Archív: jún, 2018

Záhada strateného Slovenska: 33. časť

„Viete, ja si vôbec nie som istý, kam ako národ spejeme – nie som prorok. Ale mám víziu, ku ktorej vediem svoje kroky každým dňom a prosím všemohúceho o silu a pomoc. Tou víziou je slobodný slovenský národ. A čo by som i zahynúť mal v tomto boji divokom, svojej vízie sa nevzdám. Myšlienka je trvácnejšia ako človek. Bude žiť, aj keď sa ja pominiem.” Rozprával […]

Pokračovanie článku

Záhada strateného Slovenska: 32. časť

Netušili sme, či by bolo vhodné niečo povedať, tak sme sa len rýchlo usadili v poslednej lavici a diskusia pokračovala. Miestnosť bola relatívne malá – pravdupovediac, predstavovala som si ju omnoho väčšiu. A účasť žiakov taktiež. Téma Slovenska sa napokon netýkala iba Slovákov, ale aj národov okolo neho, jednoduchšie povedané, Maďarov. Aj konverzácia bola vedená […]

Pokračovanie článku

Záhada strateného Slovenska: 31. časť

Musel ho napísať, spontánne, nemajúc pri sebe denník a potom ho sem len tak vložil. Rýchlo som začala čítať: 18. marec 1853 Duša človeka rozbitá je na tisíce malých črepín, keď zo života odíde milovaná bytosť. Adela Ostrolúcka bola mojou dlhoročnou priateľkou. Bola to slečna urodzená, múdra a vzdelaná, no mužskému oku neunikla ani jej nesmierna krása. Zamiloval […]

Pokračovanie článku

Záhada strateného Slovenska: 30. časť

Po vypočutí básnickej výpovede sa plamienok, ktorý som uprene sledovala, ponoril do ticha. Mali sme dočinenia s naozaj významnou osobou. Neohliadajúc na historické fakty, Ľudovít Štúr bol naozaj človek s veľkým Č. Po krátkom rozhovore s jeho bratom som ho túžila spoznať ešte väčšmi ako predtým. Doteraz bola jeho osobnosť len mojim knižným hrdinom – rozprávačom […]

Pokračovanie článku

Záhada strateného Slovenska: 29. časť

„Čo to je za hlúposť, veď teraz sme tiež na Slovensku.” Samo opäť šepkal. Tentokrát ho však pán farár začul: „Chlapče môj drahý, na Slovensku si. Ale to Slovensko samostatným nie je. Na území uhorskej monarchie, ktorá s rakúskom spája sa, sa krajina naša rozprestiera a teda musí skákať, ako páni pískajú. Najmä tí maďarskí. Určite počuli ste už o […]

Pokračovanie článku
Do Francúzska prišla prvá skupinka ruských vojakov. Dezertérov. Čo by im doma hrozilo, keby ich postavili pred súd?

Do Francúzska prišla prvá skupinka ruských vojakov. Dezertérov. Čo by im doma hrozilo, keby ich postavili pred súd?

22.10.2024 14:00

Francúzsko sa stalo vôbec prvou členskou krajinou Európskej únie, ktorá prijala niekoľko dezertérov z Ruska.

Klub SNS sa rozpadol: Huliak s Ľuptákom a Ševčíkom opúšťajú Danka. Ficovu vládu budú podporovať

Klub SNS sa rozpadol: Huliak s Ľuptákom a Ševčíkom opúšťajú Danka. Ficovu vládu budú podporovať

22.10.2024 14:04

Trojica bude pôsobiť ako nezaradení poslanci. Podľa politológa sa bude koaličný koláč deliť na viac častí.

Hrozí kolaps zdravotníctva: Hromadné výpovede avizuje takmer 2 400 a nadčasy odmieta vyše 3 000 lekárov

Hrozí kolaps zdravotníctva: Hromadné výpovede avizuje takmer 2 400 a nadčasy odmieta vyše 3 000 lekárov

22.10.2024 11:45

O tom, ako lekári vnímajú kroky ministra Šaška a ako budú postupovať ďalej, informoval predseda LOZ Visolajský na tlačovej konferencii.

Lekárom sa zase máli. Vyhrážajú sa výpoveďami a opäť obviňujú kdekoho, len nie seba

Lekárom sa zase máli. Vyhrážajú sa výpoveďami a opäť obviňujú kdekoho, len nie seba

22.10.2024 19:00

IGOR DANIŠ: Čo okrem vyhrážok ponúkajú lekári za rast platov v čase konsolidácie? Empatickejší prístup k pacientom, najmä k starším? Lepšiu starostlivosť? Niečo za niečo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 96
Celková čítanosť: 223080x
Priemerná čítanosť článkov: 2324x

Autor blogu