Založ si blog

Čas na nový začiatok? : )

Milí moji kamaráti!

Áno som tu opäť a dnes sa Vám hlásim z hádajte! Cambridge-u!

Na začiatok sa Vám chcem ospravedlniť, že som si na Vás nenašla čas skôr, ale bolo (a ešte stále je) tu véééľmi veľa nedokončenej práce. Plus som si dala záväzok, že pokiaľ si nenájdem druhý part-time job, už nepribudne na mojom blogu ani jeden článok ohľadom Anglicka. Takže viete čo znamená, keď Vám opäť píšem! Áno, áno, áno – ale najskôr pekne po poriadku.

Skončila som pri sťahovaní sa a pri tom, ako niekto prišiel obzerať našu anglickú chladničku. (Prišla som na to, prečo v nej bola aj chlieb. Moja mama je ohľadom chodu domácnosti dosť nevzdelaná, hoci má tridsaťšesť rokov. Preto necháva všééétko upratovanie, ktoré si viete len predstaviť na mňa a prikázala mi aj napríklad umývať okná každý týždeň. Vravela som, nemá šajnu o domácich prácach. Chúďatko nevie, prečo sa na chlebe po dvoch dňoch vždy zjaví pleseň. Tak som jej vysvetlila, že to nesmie nechávať v tom igelitovom vrecku, a má ho nechať dýchať niekde v drevenej krabičke napríklad. To bola pre ňu novina! Hneď mu našla krajšie miesto pre život. Hm, aspoň dočasné, pokiaľ neskončí v tráviacom systéme.)

V sobotu prišiel ujo Jeff z Cambridge-u s veľkým sťahovacím autom a všetko nábytok sa stratil v jeho útrobách… Jeff bol veľmi milý opálený Angličan. Chcel ma zbaliť do jeho van-u spolu s nábytkom, no keď som ho uistila, že sa ešte uvidíme, tak ma nechal ísť autom. A všade vraj nosí svojho buldoga Jogy-ho (áno, zvykne ho volať Jogy Bear 😉 ). Jeff s van-om odišli a moji hosťovský rodičia sa pol hodinu snažili napchať našu LCD televíziu do nášho strieborného BMW. Nešla. Napokon ju nechali napospas prázdnemu domu. O tri hodiny neskôr sme sa do Cambridge-u dopravili aj my. Malá Toyah spoznala svoj starý domov, takže s ňou nebolo do rečí dve nasledujúce hodiny. Stačil jej jej park a kríky. Šťastné to dieťa…

A tak sa pomaly začíname zabývať. Napísala by som o tom mnoho veľa detailov, ale chcem sa s Vami podeliť o moju včerajšiu skúsenosť. Včera som mala trial shift v jednej véééľmi zaneprázdnenej reštaurácií. Je od môjho domu vzdialená len päť minút kráčaním, takže som zvládla podať si u nich CV osobne a neskôr sa mi ozvali, že nepotrebujú robiť interview, stačí im keď prídem vyskúšať. A ja som sa musela na to tri dni psychicky pripravovať, keďže som NIKDY nerobila v reštaurácií… rozmýšľala som nad tým, ako sa ich budem pýtať, čo si dajú na pitie, potom na jedenie a podobne. Nakoniec nastal deň D, odvážne som sa rozhodla čeliť môjmu osudu a naklusala som dnu s širokým úsmevom na tvári. V momente ma obliekli do ich trička a hlavná servírka ma vzala do parády. A bolo to naozaj parádne! (V prvých piatich minútach som síce narazila do zatvorených dverí (sklo bolo také čisté, že som to v tom chaose vôbec nerozoznala), ale po pol hodine som si už pomaly zvykala, ktorý stôl je ktorý (majú ich vyše 60) a čo treba robiť. Objednávky sme vôbec nebrali (márne som si tri dni pripravovala reč), nemali sme na to čas. Každý mal príliš veľa práce. Barmani, servírky, kuchári, dokonca aj ujo umývač. Ale všetci mi veľmi pomáhali a povzbudzovali ma. Bolo to naozaj úžasné! Našla som si kopu nových kamarátov (keďže som tu doteraz nikoho nemala), dokonca sa mi dostalo príležitosti sa s dvomi chlapcami z Litvy porozprávať aj po rusky. Sen každého človeka! 😀 Ale nie, srandujem. Proste to bolo super a som veľmi rada, že som pred tým nezdupkala. Hoci som mala v prvých hodinách pocit, že sa tam už nikdy nechcem vrátiť.

Takže všetko je v poriadku. A vraj by sme na týždeň mali ísť na dovolenku do Švajčiarska. Uvidíme, či dostane moja indická rodina víza. Ešteže som hrdý Slovák a nič také nepotrebujem. 😉

S láskou

Vaša priveľmi zaneprázdnená

Sisa =^-^= (Nikdy nebudem na toľko zaneprázdnená, aby sa tu nezvalila moja mačka. 😉 )

P.S. Prepáčte, ak sa moje písanie stáva monotónnym, nemám čas vytvárať niečo zaujímavé, dve práce nie sú veľmi ľahká záležitosť. Plus kto vedel, že Au Pair light work znamená robiť otroka a slúžku v domácnosti? Okrem mňa tu nikto neumyje ani lyžičku. Ale nesťažujem sa, život ma naučí. 🙂

Môže EduPage fungovať v Ugande?

09.04.2024

Školský systém EduPage netreba slovenskému publiku asi špeciálne predstavovať. Známy je najmä medzi učiteľmi, žiakmi a ich rodičmi. Niektorí ho chvália, niektorí naň nenachádzajú pekného slova, no pri oboch si treba uvedomiť, že softvér môže byť len tak dobrý alebo len tak zlý, ako sa ho rozhodneme používať. Podobnými slovami som sa snažila ukončiť dvojdňové [...]

Sviatky Veľkej noci po ugandsky

02.04.2024

Milí priaznivci našich ugandských dobrodružstiev, skutočnosť, že sa vám opäť prihováram na tomto blogu, znamená len jedno. Do Ugandy som sa vrátila hoc len dočasne, ale s obrovskou radosťou v srdci. Moja agenda je tentokrát úplne odlišná, avšak o tom možno porozprávam v inom článku. Fantastické je, že sa do Ugandy vrátila aj Janka, opäť ako dobrovoľníčka [...]

Čo ma naučila Uganda?

24.12.2023

„Chudobným ľuďom nechýba čaro úsmevu. Žijú nekomplikovane, stavajú na vzťahoch, vzájomnej dôvere a pomoci. Človek im ide pomáhať a vráti sa domov obohatený veľkosťou ducha tých, ktorí majú málo materiálnych istôt, ale zato veľké srdce.“ Myšlienka pátra Petra Kučáka, misionára pôvodom z Čadce, ktorý už niekoľko rokov pôsobí v Keni. Do Afriky som sa [...]

strategický bombardér Tu-22M3m pád ruského lietadla, vojna na Ukrajine

VIDEO: Zostrelili sme Rusom strategický nadzvukový bombardér, hlási Ukrajina. Moskva priznala stratu

19.04.2024 10:20

Podľa ukrajinskej vojenskej rozviedky (HUR) bol bombardér zostrelený v oblasti 300 kilometrov od Ukrajiny.

bytovka, Čadca

Bytovku z centra Čadce idú zrovnať so zemou. Kam pôjdu jej obyvatelia?

19.04.2024 10:03

Problémový dom chce zdemolovať vlastník, hoci tam stále žijú niekoľkí ľudia. Náhradné bývanie hľadajú ťažko, mesto sa im snaží pomôcť.

migranti na poľsko-bieloruskej hranici

VIDEO: Rebríky, palice, plyn, agresívni ľudia. Lukašenko znova zaplavuje Poliakov migrantmi

19.04.2024 10:00

Poľsko znovu čelí návalu cudzincov, ktorí sa z východného smeru usilujú preniknúť na jeho územie.

policia meranie rachlosti radar

Pezinská Baba nie je diaľnica. Vodič dvojnásobne prekročil rýchlosť, prišiel o „papiere“

19.04.2024 09:56

Vodič išiel na Pezinskej Babe rýchlosťou 137 kilometrov za hodinu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 93
Celková čítanosť: 205452x
Priemerná čítanosť článkov: 2209x

Autor blogu