Založ si blog

Chcieť je pekná vlastnosť a mať je ešte krajšia.

Milí bojovníci za mier,

(nezamýšľajte sa veľmi nad tým, aké oslovenie použijem. Napíšem prvé čo ma napadne, keď myslím na počiatočnú tému príspevku.) Zistila som, že spôsob zabúdania zlých vecí funguje. Naozaj. Mali by ste to vyskúšať. Ak sa pamätáte na to, ako som Vám pred pár dňami písala, že som zažila aj jednu zlú vec, ale nebudem ju spomínať, už ju ani nespomeniem. Pýtala sa ma na ňu kamarátka, vraj jej to môžem povedať, ona to nikomu nepovie. Viete, od toho sú praví kamaráti, starajú sa o Vás v časoch radosti aj v časoch smútku. Tak veľmi som sa snažila spomenúť si, čo som pod termínom „zlá vec“ mohla myslieť, no nejde to. Neviem prečo, asi som si tak nechtiac naprogramovala hlavu. Avšak nesťažujem sa, mám šťastný život. Odporúčam aj Vám, vyskúšajte. Dávam Vám tridsaťdňovú záruku vrátenia peňazí. (Srandujem. Len to znie ako teleshopping. Nestojí to naozaj nič a získate veľa. 😉 )

Včera večer som nevládala napísať Vám krátku správu. Ležala som v posteli a počúvala skladbu, do ktorej som sa vďaka Anglicku totálne zaľúbila. A ďakovala som tomu hore, že ma požehnal takým šťastným životom. Skvelou rodinou, priateľmi, ľuďmi… Hoci to nebolo vždy tak. Najskôr som si musela uvedomiť čo mám a na tom začať stavať. Trvalo to dlho, ale výsledok je fantastický. Ďalšia záležitosť, ktorú odporúčam. Stavajte na tom, čo máte a nie na tom, čo by ste chceli mať. Chcieť je pekná vlastnosť a mať je ešte krajšia. Konečne vidím za týmito slovami ich pravý význam. 😉 Navyše, som pred chvíľou prežila nával radosti, keď som do googlu zadala slovné spojenie Indická kuchyňa a našlo mi môj príspevok. Skoro som zrútila dom! (Nebojte sa, to by nebolo také jednoduché. Ešte stále stojí na svojom mieste, na rohu dvoch ulíc.)

Presne tak. Nás dom včera zažil veľké upratovanie. Malá Mimi konečne išla do škôlky, tak som mala celý deň len pre seba. To bolo radosti! Chytila som čistiace prostriedky a dala sa do drhnutia. Čistenie mi „naplánovali“ až na sobotu, (moja mama je totižto veľký kariérista a pedant, všetko potrebuje mať presne naplánované, aby sa náhodou nestala katastrofa. Že by sme napríklad zabudli kúpiť v obchode kura (to by avšak nevadilo, možno iba mne) ) ale keďže ja sa držím pravidla, čo môžeš urobiť dnes, nenechávaj na zajtra, zorganizovala som si súkromnú párty. Prišiel ma pozrieť aj kamarát obrovský pavúk. Bohužiaľ, nezaplatil vstupné, musela som ho vyhodiť – rovno von oknom. Hádam to prežil… Ale paparazi mi urobili jeho fotku, tak Vám ju sem pridám. 😉

IMAG0995

S pánom vysávačom sme mali naozaj super čas. Koberce majú v celom dome, takže som ho oboznamovala so všetkými zákutiami. Avšak priveľmi mi do toho hovoril, rozhodla som sa ho ignorovať slúchatkami v ušiach. Fakt neviem, ako mu ublížili, keď tak veľmi kričí…

V kuchyni som v poslednej dobe (jedného týždňa, viac tu predsa ani nie som) nachádzala rôzne zvláštne predmety. Napríklad ťažká železná tyčka bez hocakého hrotu alebo niečoho, čo by sa dalo použiť, a takisto podobná vec v tvare zvonca. Viete čo? Je to na drtenie korenín a čili! Prišla som na to úplne sama, keď sa mi to dostalo do rúk v umývadle. Jedlo príliš veľa solia, dávajú veľa korenín a aj kečupu. Keď prídem domov, prejdem asi na čisto vegánsku stravu bez pridaných látok. Dúfam, že sa toho moje obličky dožijú. Držím im palce.

Ďalej som v kuchyni našla cukor. Nič zvláštne, dávam si ho každé ráno do čierneho čaju. (Ak by ste náhodou nevedeli (ja som nevedela, keď som sem pred pár rokmi prišla prvýkrát), v Británií sa pije prevažne čierny čaj s mliekom. Tiež mi mlieko v čaji nesedelo, no chutí to božsky. 😉 ) Ibaže náš cukor má aj iné využitie. Vraj keď Vám Váš pán pozorný partner donesie domov kvetinky, stačí ich dať do vázy s vodou (zvyčajný postup) a pridať lyžičku tohto sladidla. Kvety vydržia byť svieže až dva krát dlhšie! (Asi si kúsok uchmatnem do krabičky.)

Tiež som dnes skoro vzdala svoj boj so zaschnutým čili na okrajoch malej plastovej nádobky. Bojujem s ním už od vtedy, čo som sem prišla. Topím ho vo vode a trikrát za deň drhnem, no nechce ísť dole. Ale nevzdávam to. Neviete mi niekto poradiť, ako by som ho mohla definitívne poraziť? Už ma nebaví každý večer prijímať porážku a dívať sa, ako sa na mňa ten oranžový pásik na priesvitnej nádobke smeje. Asi napíšem do národnej organizácie pre boj s čili na kuchynských nádobách. Alebo stene, aj tam som kúsok našla… Čili je proste IN, musí byť všade.

To by bolo asi všetko.

Krásny slnečný deň Vám praje

Vaša Sisa =^-^=

P.S. Začínam si myslieť, že ma uniesli a vôbec nie som v Anglicku. Tiež tu totiž máme už piaty deň slnko… 😮

Čo ma naučila Uganda?

24.12.2023

„Chudobným ľuďom nechýba čaro úsmevu. Žijú nekomplikovane, stavajú na vzťahoch, vzájomnej dôvere a pomoci. Človek im ide pomáhať a vráti sa domov obohatený veľkosťou ducha tých, ktorí majú málo materiálnych istôt, ale zato veľké srdce.“ Myšlienka pátra Petra Kučáka, misionára pôvodom z Čadce, ktorý už niekoľko rokov pôsobí v Keni. Do Afriky som sa [...]

Má adopcia na diaľku zmysel?

19.12.2023

Adopcia na diaľku. Pojem, ktorý sme už veľakrát počuli, ale mnohí sme nevedeli, čo si pod ním predstaviť, prípadne sme uvažovali, kde má človek záruku, že peniaze, ktoré mesačne na dieťa posiela, sú využité na účel, na ktorý majú. Nebola som v iných krajinách, no za Ugandu môžem povedať, že Adopcia je však jeden krásny projekt. Pár eur mesačne zo slovenských [...]

Party after party, cake over cake

12.12.2023

Posledné dva týždne sme strávili oslavami, slávnostnými ukončeniami, rozlúčkami. Koniec školského roka, narodeniny, Mikuláš, predčasné Vianoce a náš rovnako predčasný odchod. Sedem stretnutí za dvanásť dní, nevieme si predstaviť lepšiu rozlúčku. Nemali sme ani čas premýšľať nad tým, že toto magické miesto čoskoro opustíme. Zastavili sme sa až včera večer po [...]

APTOPIX Russia Ukraine War

List z Charkova: Ako sa žije v tme?

28.03.2024 18:00

Po masívnych raketových útokoch žije Charkov zväčša v tme, no ja sa aj tak usmievam. Možno už len nevládzeme plakať.

1. netradicny porod Krompachy

Zámena pacientiek v pražskej nemocnici viedla u jednej k potratu

28.03.2024 17:47

Zamestnanci nemocnice nedodržali interné predpisy a lekári preto operovali nesprávnu pacientku.

polícia, evakuácia, vyhrážky, UK, fakulta

Polícia v Bratislave zadržala medzinárodne hľadaného občana Bosny a Hercegoviny

28.03.2024 17:32

V prípade dokázania viny mu hrozí trest odňatia slobody až na 15 rokov.

FTX Bankman Fried

Zakladateľ kryptomenovej burzy FTX ide na 25 rokov do väzenia, klientov obral o 10 miliárd dolárov

28.03.2024 17:13, aktualizované: 17:41

Americká justícia označila prípad za jeden z najväčších podvodov v americkej histórii.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 91
Celková čítanosť: 202299x
Priemerná čítanosť článkov: 2223x

Autor blogu